7 maj 2012

Frågehörnan del 9: Maya Westlund

                                     Maya Westlund, konstnären bakom skivomslaget
                                     till Hotet från skogarna.

 1. Jag vet att du väldigt gärna skulle vilja ha en katt, Vilken katt känd från tv och/eller film är din bästa katt?
-Det här är min bästa katt känd från internet iallafall(längs ner i inlägget), den är bäst om man kollar på den ungefär 5 grr i rad. Jag kommer inte på någon katt känd från tv mer än den uppstoppade i sabrina tonårshäxan och den var mest obehaglig.

 2. Har du sett varan-tv klippet med de två bröderna som har en konstutställning där dom bjuder på juice om man är törstig eller vin om man vill bli full och vill hälsa till han den där sting? När du ska ha en egen utställning, vad ska du bjuda på om man vill bli full och vem vill du hälsa till då?
-Jag målar/ritar rätt mycket djur så jag kanske skulle bjudit på något skogigt, typ lingondricka och kanske gin om man vill bli full för det smakar som skog. Och jag skulle vilja hälsa till räven Spirit som är med i grizzlyman för jag vill att den räven ska bli min kompis. Jag har ingen egen utställning planerad just nu. Men min klass har utställning nästa helg, alla får komma!

3. Du heter ju Westlund i efternamn, men vilken typ av väst tycker du är koolast: Jeans, skinn eller kostym och varför?
-Skinnväst är nog tuffast men det känns som att man måste förtjäna sin skinnväst, kanske ha uppnått en viss ålder också. Så vi kids får nöja oss med Jeans tills man har blivit lite klokare.

4. Mer om djur nu, du är ju en riktig hästtjej om man får tro vissa.
Rider du barbacka på vildhästar i skogen och skriker som i Ronja Rövardotter då eller smyger du runt på en sån där bana bara?

-Det kanske är svårt för en oinsatt att förstå det där ban-smygandet men om man översätter i
musiktermer så motsvarar det nog att repa. Då kanske ronja-ridandet är som att spela ett gig,
båda har sin speciella tjusning.

Tack så mycket, bra svar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar